Ікона "Зшестя в ад"
Вівторок, 21 квітня 2009, 08:43
У традиційній іконографії Христової Церкви іконою Воскресіння є ікона Зшестя в ад, про яке іде мова у богослужіннях Великої суботи: «сьогодні ад викликує стогнучи: я не повинен був прийняти Людину, народжену з Марії. Він прибув і знищив мою силу. Він розбив залізну браму, і як Бог воскресив душі, які я колись тримав».
Ікона Зшестя в ад представляє Христа в ту мить, коли Він, Всемогутній визволяє наших прародичів. Ісус входить у царство князя темряви - диявола, який тримає в неволі Адама і його нащадків та дарує їм вічне життя. Гріхопадіння Адама і Єви розірвало зв'язок людства з Богом. Христос, у своїй особі з'єднавши Бога і людину, поновив цей зв'язок. Своїм сходженням в ад, дарував усім праведникам життя вічне, відкрив двері Царства Небесного, бо Він Господь усього: «Я - Альфа і Омега, початок і кінець - говорить Господь Бог, хто є і хто був і хто приходить, Вседержитель... Я перший і останній, і живий, і стався мертвий, і от - я живий на віки вічні; і маю ключі смерті й аду» (Од. 1, 8-18).
Add a commentСвяті Отці про Пасху
Вівторок, 21 квітня 2009, 08:42
„Сьогодні люди з'єдналися з ангелами, і одягнені в тіло разом з безтілесними силами тепер возносять піснепіння. Сьогодні знищена влада диявола, сьогодні розірвані пута смерті, ударемнена перемога аду... через своє воскресіння Христос відкрив нам дорогу до спасіння" (св. Іван Золотоустий).
Add a commentПослання “Urbi et Orbi” Папи Бенедикта XVI
Вівторок, 21 квітня 2009, 08:38
"Дорогі брати і сестри з Рима та всього світу!
Від усього серця висловлюю Вам пасхальні вітання словами Святого Августина: "Воскресіння Господнє - це наша надія" (Августин, Sermo 261, 1). Цими словами, великий Єпископ пояснював своїм вірним, що Ісус воскрес, щоб ми, приречені на смерть, не впадали у відчай, вважаючи, що життя повністю завершується у момент смерті; Христос воскрес, щоб дарувати нам надію. Дійсно, ось одне з питань, яке найбільше непокоїть людство: «Що буде після смерті?» Сьогоднішня урочистість дозволяє дати відповідь на так важливе запитання, кажучи, що останнє слово не за смертю, адже вже тріумфує Життя. І це наше переконання ґрунтується не на звичайній людській логіці, а на історичному факті віри: Ісус Христос, розп'ятий і похований, воскрес у своєму прославленому тілі. Ісус воскрес, щоб також і ми, віруючи в Нього, мали життя вічне. Ця звістка міститься у серці Євангельського послання. Святий Павло гаряче наголошує, кажучи: "Якщо Христос не воскрес, то марна проповідь наша, марна віра ваша". І додає: "Якщо ми надіємося на Христа тільки в цьому житті, то ми - найнещаcніші з усіх людей" (1 Кор. 15,14.19). Від світанку Пасхи світ проймає нова весна надії; з цього дня розпочалося наше воскресіння, оскільки Пасха не лише позначає, якийсь момент історії, а дає початок нового стану: Ісус воскрес не для того, щоб пам'ять про Нього залишалася живою у серцях його учнів, а щоб Йому Самому жити в нас, і в Ньому ми можемо вже відчувати радість вічного життя.
Add a commentСторінка 1290 з 1363