Головна

Христос – наша Пасха. Великодня проповідь Папи Венедикта XVI

«Пасха наша, Христос, принесений у жертву», - словами з першого листа Святого Апостола Павла до Коринтян Святіший Отець розпочав свою проповідь під час великодньої Служби Божої, яку він, о 10:15 місцевого часу, очолив на площі Святого Петра у Ватикані і яку разом з Папою молилися приблизно 200 тисяч вірних.

У згаданому тексті Апостола Народів пасхальний агнець, що є центральним символ історії спасіння, ідентифікується з Христом, названим «нашою Пасхою». Єврейська Пасха, спогад про визволення з єгипетської неволі, передбачала щорічний обряд жертвоприношення ягняти, згідно із приписами Мойсеєвого закону. У Своїх страстях і смерті Ісус виявляє себе як Агнець Божий, принесений у жертву на хресті, беручи на Себе гріхи світу. Його вбили саме у той час, коли за звичаєм у єрусалимському храмі приносили у жертву пасхальних ягнят. Суть Свої жертви Христос виявив заздалегідь, ще під час Тайної Вечері, замінюючи Себе видами хліба та вина, ритуальними стравами єврейської пасхальної вечері. У такий спосіб насправді можемо сказати, що Ісус виповнив традицію давньої Пасхи і перемінив її у Свою Пасху.

За словами Вселенського Архиєрея, відштовхуючись від цього нового значення пасхального торжества, розуміємо також роз'яснення «опрісноків», подане Святим Павлом. Апостол Народів опирається на давні єврейські звичаї, наприклад, коли з нагоди Пасхи, у домі не повинно було залишитись навіть залишків квашеного хліба. Це, з одного боку, було згадкою про події, які трапились із їхніми предками під час втечі з Єгипту: залишаючи в поспіху країну, взяли із собою лише не квашені хлібці. Проте, у цей самий час, опрісноки були символом очищення: позбутись усього того, що є старим, щоб зробити місце новому. Тому Святий Павло пояснює, що також і ця давня традиція отримує нове значення, ґрунтуючись на новому «виході», яким є перехід Ісуса Христа від смерті до життя. Оскільки Спаситель, правдивий Агнець, пожертвував себе за нас, тому теж і ми можемо і повинні стати «новою стравою», «опрісноками», вільними від будь-якої старої закваски гріха, очистити наше серце від лукавства та злоби.

Далі, словами Апостола Народів, Папа закликав вірних відзначити цей празник в опрісноках чистоти та правди, відкрити наші душі на Христа померлого і воскреслого, щоб Він нас відновив, щоб Він очистив наші серця від отрути гріха і смерті та влив у них життєдайні соки Святого Духа: божественне і вічне життя.

Папа звернув увагу на літургічні співи, які прикрашають воскресну Святу Літургію латинського обряду, зокрема, на слова, які немов відповідають на заклик Свято Павла, підтверджуючи, що Христос і справді Воскрес. Саме це переконання про воскресіння є осередок нашого визнання віри; це клич перемоги, який сьогодні нас усіх єднає. «І якщо Ісус Воскрес, тобто живий, тоді хто ж зможе нас із Ним розділити? Хто ж може позбавити нас Його Любові, яка подолала ненависть і перемогла смерть?» - наголосив Святіший Отець.

За матеріалами: http://www.radiovaticana.org/

катехизм

Молитва св. Папи Івана Павла ІІ за Україну в церкві св. Миколая на Аскольдовій Могилі

«О Всеблагая Діво Маріє, Зарваницька Богородице, дякую Тобі за ласку перебування на київській землі, з якої світло Євангелія поширилося по всій Україні. Тобі, Мати Божа і Мати Церкви, перед Твоєю чудотворною іконою віддаю у руки мою апостольську подорож в Україну.

Пресвята Мати Божа, покрий Твоїм Материнським Покровом усіх християн, чоловіків та жінок доброї волі, які живуть у цій великій країні. Провадь їх до Свого Сина Ісуса, Який для всіх є Дорогою, Правдою і Життям. Амінь».

редакційна колегія




http://askoldova-mohyla.org/uk/

 

Офіційний сайт жіночого вокального ансамблю "Аніма" УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі

 http://anima.askoldova-mohyla.org/