Головна

Роль святих Кирила і Методія. Побажання для Східних Католицьких Церков

Промовляючи до кількох десятків тисяч паломників, які зібралися на площі Святого Петра у Ватикані під спекотним римським сонцем, Папа Венедикт XVI представив постаті і надзвичайний євангелізаціний досвід святих Кирила і Методія, Апостолів слов'янського християнського Сходу.

Святий Кирило народився у Салоніках десь у 826 чи 827 році і був наймолодшим з-поміж семи дітей місцевого судового урядовця. З дитинства навчився слов'янської мови. Маючи 14 років, був посланий до Константинополя, щоб здобути освіту і перебував при дворі молодого імператора Михаїла ІІІ. Відмовившись від подружжя, постановив прийняти свячення і став бібліотекарем у Патріархаті. Пізніше, хотів сховатися від мирської суєти у монастирі, але, дізнавшись про його дарування, йому доручили вчительську працю.

Тим часом його брат Михаїл, покинувши урядову кар'єру у Македонії, також вступив до монастиря, де отримав нове ім'я - Методій. Захоплений вчинком брата, також і Кирило вирішив покинути вчительську працю і вступити до монастиря, щоб присвятити своє життя молитві і побожним роздумуванням.

Та через кілька років імператорський уряд доручив Кирилові місію між хозарами у Приазов'ї, які просили прислати їм вченого мужа, здатного дискутувати з євреями та сарацинами. Разом з ним до Криму прибув і Методій. Там вони вивчили єврейську мову та віднайшли мощі Папи Климента І, що помер там на засланні. Повертаючись до Константинополя, вони забрали їх з собою. Пізніше імператор Михаїл ІІІ послав їх на місію до Моравії, бо місцевий князь Ратислав звернувся до нього із проханням, зазначаючи, що відкинувши поганство, його народ потребує вчителя, який зможе навчати віри їхньою мовою. Ця місія мала неабиякий успіх, адже, переклавши літургію на слов'янську мову, брати швидко здобули прихильність людей.

Але швидко вибухнув спротив з боку франкського клиру, який, прибувши раніше на Моравію, вважав її територію своєю церковною юрисдикцією. Щоб вияснити ситуацію, Кирило та Методій поїхали у Рим до Папи. Адріян ІІ вийшов їм назустріч, щоб з почестями зустріти мощі святого Климента, а також з розумінням поставився до їхньої місії. Він затвердив вживання слов'янської мови у літургії, і як підтвердження цього, богослуження даною мовою відбулися у великих римських базиліках.

Будучи у Римі, святий Кирило важко захворів, і, відчуваючи наближення смерті, прагнув повністю посвятитися Богові у монашому стані в одному з грецьких монастирів Вічного Міста. Він благав брата Методія, який в тому часі став єпископом, не занедбувати місію в Моравії і повернутися до цих народів.

Після смерті брата, святий Методій повернувся до Моравії, де знову зустрівся зі спротивом з боку франкських місіонерів. Мужньо витримавши переслідування, він спромігся організувати групу послідовників, які після його смерті продовжили його місію, плоди якої, через Болгарію, дісталися й до Київської Русі.

Говорячи про духовний профіль святих Кирила і Методія, Венедикт XVI звернув увагу на те, що вони добре зрозуміли цінність мови у переданні Об'явлення. Святий Кирило хотів, щоб через нього Воплочене Боже Слово промовляло до слов'янських народів зрозумілою мовою. Разом з братом Методієм та іншими учнями працювали над тим, щоб зібрати християнські догми у книзі, написаній слов'янською мовою. Виникла потреба графічних символів, наближених до цієї мови і так постав алфавіт, який дав початок кириличній традиції.

Наприкінці Святіший Отець звернув увагу на те, що святі Кирило і Методій, яких Папа Іван Павло ІІ проголосив небесними покровителями Європи, є класичним прикладом того, що ми сьогодні називаємо "інкультурацією", яка полягає в тому, що кожен народ, послуговуючись своєю мовою, повинен вкорінити об'явлену благовість і спасительні істини у власній культурі. «Свідчення цього, як ніколи важливе, залишили нам двоє святих братів, і Церква також сьогодні споглядає на нього, щоб черпати натхнення і орієнтири», - сказав Папа.

Далі Венедикт XVI коротко переказав свою катехизу деякими іншими мовами, вітаючи відповідні групи прочан, які ними розмовляють. Наприкінці Папа представив делегацію Сирійської Католицької Церкви на чолі з нещодавно обраним Антіохійським Патріархом Блаженнішим Ігнатієм Йосифом ІІІ, який прибув з першим офіційним візитом до Риму. Звертаючись до Глави Сирійської Католицької Церкви, Святіший Отець, зокрема, сказав: «Запевняючи свої молитви за Тебе, достойний брате, і за всіх, хто Тебе супроводжує, прагну, одночасно, висловити свою підтримку усім Східним Католицьким Церквам, заохочуючи їх продовжувати церковну місію, щоб, не зважаючи на труднощі, на кожному місці будувати єдність і мир».

За матеріалами: http://www.radiovaticana.org/

катехизм

Молитва св. Папи Івана Павла ІІ за Україну в церкві св. Миколая на Аскольдовій Могилі

«О Всеблагая Діво Маріє, Зарваницька Богородице, дякую Тобі за ласку перебування на київській землі, з якої світло Євангелія поширилося по всій Україні. Тобі, Мати Божа і Мати Церкви, перед Твоєю чудотворною іконою віддаю у руки мою апостольську подорож в Україну.

Пресвята Мати Божа, покрий Твоїм Материнським Покровом усіх християн, чоловіків та жінок доброї волі, які живуть у цій великій країні. Провадь їх до Свого Сина Ісуса, Який для всіх є Дорогою, Правдою і Життям. Амінь».

редакційна колегія




http://askoldova-mohyla.org/uk/

 

Офіційний сайт жіночого вокального ансамблю "Аніма" УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі

 http://anima.askoldova-mohyla.org/