Головна

Митецька сторінка

«Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ІV

Вівторок, 05 серпня 2014, 11:00

Розділ І. Теорії пояснення гумору та сміху: теоретична частина.

1.4 Сміх у розробках Хельмута Плеснера

Сміх, подібно як і плач, є кордонною реакцією, себто є реакцією на ті кордони, в котрі вписані людські вчинки, обумовлені притаманною їм доцільністю і мовою. Сміх залучає в характерний для особи тип діяльності щось, що є абсолютно для неї невідповідне. Така реакція стає можливою за рахунок того, що відбувається змушена відмова від характерних та типових форм регульованої поведінки. Тобто, сміх – це ексцентрична позиційність[1].

Add a comment

Читати далі: «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ІV

 

«Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ІІІ

Понеділок, 04 серпня 2014, 10:56

Розділ І. Теорії пояснення гумору та сміху: теоретична частина.

1.3 Теорія гумору за Фрейдом

Фрейд, розглядаючи гумор, виокремлює кілька технік дотепності. Одна з них – техніка згущення з утворенням складеного слова.  Наприклад:  фаміліонерно – це буде результат  фамільярно+мідіонерно, в результаті чого ми отримаємо гостру дотепність.

Add a comment

Читати далі: «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ІІІ

 

«Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ІІ

Неділя, 03 серпня 2014, 10:52

Розділ І. Теорії пояснення гумору та сміху: теоретична частина.

1.2 Анрі Бергсон vs Драган Куюнжич (інтерпретація Жака Дерріда).

Обговорити сміх, ще не означає сказати хто він є, адже сміх – невловимий[1]. Важливо окреслити розрізнення між гумором та сміхом: останній, наприклад, характеризують як «непристойний шум, форма потворності, коли обличчя стає некрасивим. До гумору це не має жодного відношення»[2]. Бергсон пише, що сміх є показником, що зусилля призвело до пустого місця[3].

Add a comment

Читати далі: «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина ІІ

   

«Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина І

Субота, 02 серпня 2014, 10:48

Розділ І. Теорії пояснення гумору та сміху: теоретична частина.

1.1 Сміх за Кантом

Розгляд теоретичної частини про сміх варто розпочати із рефлексій німецького філософа Еммануїла Канта. Далі буде проаналізовано концепції про сміх та гумор у хронологічному зрізі – від Е. Канта до Х. Плеснера. Так, праця Е. Канта «Критика спроможності судження» вийшла 1788 р., праця А. Бергсона «Сміх» - 1899 р., З. Фрейда «Дотепність та її відношення до несвідомого» - 1905р., а Х. Плеснера «Сміх і плач» - 1970 р. Тому для початку Е. Кант.

Add a comment

Читати далі: «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - частина І

 

«Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - вступ

П'ятниця, 01 серпня 2014, 10:23

Дипломна робота нашої парафіянки, учасниці та переможця фестивалю-конкурсу «Аскольдів глас» Христини Шонь «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті: теорія та практика» була написана ще кілька років тому і головним чином ставить питання про сміх як феномен. Тут мова йде, не про сміх як усмішку чи психологічний стан-реакцію, але радше сміх як предмет аналізу та роздумів – сміх у дещо іншому контексті. Ця тема є пізнавальною і глибокою за своїм змістом та значенням. Гадаємо, нашій читацькій аудиторії буде цікаво відкрити для себе новий світ «сміху», його сили, ваги. Робота Христини Шонь змістовна і ґрунтовна, тому подаватимемо її частинами.

Add a comment

Читати далі: «Феномен гумору та сміху в культурно-релігійному контексті» - вступ

   

Сторінка 9 з 91

катехизм

Молитва св. Папи Івана Павла ІІ за Україну в церкві св. Миколая на Аскольдовій Могилі

«О Всеблагая Діво Маріє, Зарваницька Богородице, дякую Тобі за ласку перебування на київській землі, з якої світло Євангелія поширилося по всій Україні. Тобі, Мати Божа і Мати Церкви, перед Твоєю чудотворною іконою віддаю у руки мою апостольську подорож в Україну.

Пресвята Мати Божа, покрий Твоїм Материнським Покровом усіх християн, чоловіків та жінок доброї волі, які живуть у цій великій країні. Провадь їх до Свого Сина Ісуса, Який для всіх є Дорогою, Правдою і Життям. Амінь».

редакційна колегія


  • ПОЖЕРТВА

реквізити парафії для пожертв:

РГ УГКЦ Парафії Св Миколая на Аскольдовій Могилі,

код: 20051904 Ощадбанк АТ,

iban:  UA543226690000026003300218570





http://askoldova-mohyla.org/uk/

 

Офіційний сайт жіночого вокального ансамблю "Аніма" УГКЦ св. Миколая Чудотворця на Аскольдовій Могилі

 http://anima.askoldova-mohyla.org/